Kings Cross - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu Kings Cross - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu

Kings Cross

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Juni 2014 | Australië, Sydney

haaaai! gister ben ik vanaf bondi naar mn nieuwe hostel The Palms in Kings Cross gegaan, een wijk op loopafstand van de stad. deze wijk staat bekend om zn wilde nachtleven en backpackers. hier sliep ik voor het eerst in een mixed dorm. echt een leuk hostel met een goede sfeer en leuke mensen die er al zo lang zijn dat het een grote familie lijkt.

nadat ik mn tas had afgezet ben ik door de mooie botanic garden gelopen om de show Patyegarang te zien in het opera house. een moderne dans show over aboriginals en de uiteindelijke niet zo vriendelijke invasie van de engelsen. echt een mooie show, als je van dansen houdt dan. van binnen is het opera house verder niet zooo spectaculair hoor.

in de avond wat gekaart en gedronken met andere backpackers waarna we besloten om uit te gaan in het centrum. gezellig op stap met allemaal duitsers. laat het nou net duitsers zijn die houden van techno waardoor ik ineens in een van de populairste alternatieve hipsterclubs stond haha. zie je me al staan tussen allemaal mannen met glimmende leggings en baarden. buiten mn comfortzone echt een super avond gehad en lekker los gegaan op mn laatste avond in sydney.

na een paar uurtjes slaap moest ik met mn brakke hoofd alweer uitchecken want ik bleef maar een nacht. vanochtend in een park even een magazine gelezen en mn energie verzameld om de free walking tour te doen. echt super leuk is dat. een gids laat je 3 uur alle hoogte punten van sydney zien en achteraf geef je wat fooi. echter hilarisch als ze vertellen over de 'geschiedenis' van sydney omdat het zo'n jonge stad is (ong 250 jaar). ze zetten hier bv kerken neer omdat dat hoort bij een stad dus dan bouwen ze die in de oude stijl zodat het oud lijkt. echter staat de belangrijkste verkeerd om want de belangrijkste straat heeft zich aan de andere kant ontwikkeld. dat soort vage dingen haha. zometeen even mn tas ophalen bij The Palms en dan naar central station voor de bus naar byron bay. bye bye x

• 29 Juni 2014 - 14:06

Kirsten:

Daag pop! wat fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad in Sydney!
    Geniet van de mooie reis en alles wat je ziet en have fun in Byron! Je gaat het daar geweldig vinden! Zo'n ultra goede vibe! :)
    xxx

• 30 Juni 2014 - 10:51

Manouk:

Haaaaallooooo Marieke!
    Geniet van alle mooie ervaringen en van je hele reis. Ik ga alles lezen! Heel veel plezier en nogmaals, geniet dr van!!

• 30 Juni 2014 - 13:25

Eline:

Haa scheet!
    Wat fijn om te horen dat het allemaal
    Goed gaat en je het naar je zin hebt! Heb je ook nog nl kunnen zien?
    Spannend he! Miste je op de grote markt