Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

wat een week! Alweer bijna een week geleden kwam ik na een lange en donkere busreis aan in byron bay waar ik verbleef in hostel aquarius. Ik was 5 min binnen en voelde me al gelijk thuis. Ookal hadden we een mixed dorm waren we met alleen maar meiden op een kamer die op een sooet schattig vakantiehuisje leek met een boven en beneden verdieping. Voor onze kamer was een sundeck met hangmatten waar iedereen pverdag rond hing, zo zag je elkaar altijd een paar keer per dag. Met kamer 12, later team 12 besloten we nimbin te boeken. Met de grasshopper (een oude schoolbus in alle kleuren van de regenboog en harde hippiemuziek) gingen we door het regenwoud naar nimbin, een populair hippiestadje wat vooral populair is om zn wiet. Een uniek plaatsje moet ik wel zeggen. Na een lekker koekje gingen we verder naar een waterval en een bbq in de bush. Het was super leuk omdat we met heel team 12 in die bus zaten haha door t regenwoud en af en toe vroeg je je af of de bus de heuvel wel ging halen.

De hostel leek meer op een grote campus waar iedereen elkaar kende en na wat drankjes in de bar gingen we vaak met de hele groep uit naar woody's. Wanneer je daar uit wou werd je opgehaald met niets minder dan een gepimpte volkswagencamper haha, zo geniaal.

byron bay zelf is een klein stadje aan een prachtig strand vlak bij een vuurtoren die op het meest oostenlijke plekje van australie staat. DE plek waar de walvissen rond deze tijd van het jaar langskomen. Ik zat een middag op het strand met Ann en ineens zien we een walvis meerdere keren uit de zee springen! Zo vet. In de avond zijn we met een groep over de rotsen naar de vuurtoren geklommen om daar de zonsondergang te zien. Prachtig uitzicht! (de screensaver foto's volgen nog ;)) toen we in het donker terug liepen vlogen er vleermuizen zo groot als pelikanen over onze hoofden. In byron hoef je niet ver te gaan om prachtige dingen te zien. En dan bedoel ik traneninjeogen-prachtig zo mooi als het uitzicht daar is. Op vrijdag heb ik mijn angst voor de haaien en de zee overwonnen door te gaan zeekayaken met Renee. We zijn toen helemaal om de rotst van de vuurtoren heen gevaren, de open oceaan op. We waren een beetje zeeziek daarna maar het was het waard. Dolfijnen zwommen vlak naast de kayak, helaas geen walvis kunnen aanraken.

Verder heb ik vooral veel lol gehad en in mn winterse kleding (slippers, shorts en trui) genoten van de bijzondere en vooral relaxte vibe die in byron hangt. Het is precies zoals je australie voorstelt met het strand, surfers en de no worries-mentaliteit. Ik was zo relax dat ik zelfs geen makeup heb gedragen heel de week, mn nieuwe ozzie look. De week in byron was echt super en ik vond het echt heel jammer dat ik vandaag weer door moest naar brisbane, maar hier kan ik wel morgen knuffelen met koala's!

Ps. Ik heb mn laatste tentamen gehaald met een 8.2! Om dit te vieren heb ik amazing tours geboekt zoals kanoetrip op de everglades een paar dagen, zeilen op de whitsundays, fraser island en duiken op het outer reef! Zoals mn vader altijd zegt: jolo!

  • 06 Juli 2014 - 18:10

    Eline Poels:

    Geen make-up? Daar had ik bij willen zijn! Maar ook om de walvis en dolfijnen te zien. Gaaf zeg! Geniet ervan xx

  • 06 Juli 2014 - 22:07

    MenP:

    Mooie score voor je laatste examen!
    Ben je al aan het crowdfunden voor al je "extra" tours?
    Haha, je weet de code: stuur geld, brief volgt.
    Maar duiken is natuurlijk niet jolo, maar yowm (you only want more).

    Liefs, P&M

    PS. Bij de everglades denk ik aan Florida; waar liggen die in down under.

  • 07 Juli 2014 - 13:57

    Marijkie:

    Heee wijfie! Gefeliciteerd met je tentamen! Heel goed wist wel dat je het ging halen whoeho!
    Echt zo gaaf klinkt het allemaal! Ik ben erg jaloers haha. Lekker knuffelen met koala's oer leuk. Geniet ervan en lekker blijven bloggen ;) kus

  • 08 Juli 2014 - 18:37

    Lies & Jis:

    Heee Marieke!

    Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg! Ik zie je al helemaal gaan in die kayak en de hippiebus haha
    En wat super van je cijfer, ben je daar eindelijk vanaf!

    Heeeeele dikke klussers en YOLOO

    Liefs Lies en Jis

  • 09 Juli 2014 - 08:59

    Danielle:

    Jeetje wat gaaf allemaal zeg. En tussen al dat moois ook nog eens glansrijk je tentamen gehaald! Gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Marieke

Actief sinds 27 Mei 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5848

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 07 Augustus 2014

East Coast Australia

Landen bezocht: