Agnes Water, somewhere on the east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu Agnes Water, somewhere on the east coast - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu

Agnes Water, somewhere on the east coast

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Juli 2014 | Australië, Agnes Water

Dag vrinden! Nog steeds in het kleine plaatsje 1770/Agnes Water. Ik ben hier voor 4 dagen omdat ik niet vanaf Rainbow Beach de 18 uur durende busrit wou doen. Iedereen zei dat in dit kleine stadje niks te doen is maar ik heb me de afgelopen dagen prima vermaakt! De eerste dag met wat mensen van Fraser naar het strand geweest en lekker liggen niksen. Het maakt trouwens niet uit hoe vaak ik hier op het strand lig, bruin wordt ik niet..

Gister was Fabian van de Fraser Family jarig dus dat moesten we vieren: SCOOTEROO! We zijn met nog een andere zwitserse jongen (je kan weer rustig ademhalen mam, die player op de motor is niet mn nieuwe lover) met 80 km/u door de omgeving van Agnes Water gecrosst op kleinere harley davidson motors haha. Ze zijn anders afgesteld waardoor je geen rijbewijs nodig hebt voor een motor. Voordat je gaat rijden krijg je van die echte motorjassen met vlammen er op en kan je overal nep tatoo's plakken haha. We leken met 30 man op de Hells Angels die Agnes water onveilig maakte. Ik had natuurlijk weer als enige een roze motorjack uitgekozen waardoor ze dachten dat dit blondje niet kon rijden, maar integendeel: ik mocht voorop! Vanaf de motor heb ik (eindelijk) grote wilde kangeroes gezien. Echt een hele gave ervaring (zie mn lelijke foto haha) BORN TO BE WILD.

Vandaag heb ik mijn eerste surfles gehad! Mijn neus, oren en keel zijn helemaal schoon gespoeld want ik ben nogal vaak gecrasht. Het is echt heel leuk en ook heel zwaar om te doen. Je moet constant peddelen en wanneer ik probeerde op te staan kreeg ik het voor elkaar om vooruit over mijn board in het water te belanden en onder water door te rollen naar het strand haha. Ik ben wel een paar keer op mijn board gekomen op mijn hurken maar dan ging de wave iets te snel en viel ik weer. Ik ben echt blij dat ik het hier nog heb gedaan want na dit strand begint het great barrier reef en kan je niet meer surfen. Ik heb weer een angst overwonnen en ik moet zeggen dat ik geen seconde aan een haai heb gedacht toen ik op mijn board lag.

Morgen ga ik op zoek naar souvenirs en een beetje hangen want savonds gaat mijn bus naar Airlie Beach. Ik heb besloten om na een week daar direct door te gaan naar Cairns om nog wat dagen door te brengen met de Fraser Family en daarna door te gaan naar de krokodillen op Cape Tribulation. Kleine afwijking in mn plannen dus. heel veel liefs x

ps. ik moet nog even melden dat ik erg trots ben op Shannon die een voldoende heeft gehaald voor haar scriptie! ze is nu in gorinchem dus als iemand haar ziet mag je haar een dikke knuffel van mij geven. we vieren het snel samen pfaff!

  • 20 Juli 2014 - 14:24

    PenM:

    Duiken, overnachten in de bush, en nu biken.
    Je gaat toch niet zeggen dat je straks mijn duikvest en motor wilt lenen.
    Haha, gaat het toch nog goed komen met je!
    WELCOME TO .... the family.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Marieke

Actief sinds 27 Mei 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5850

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 07 Augustus 2014

East Coast Australia

Landen bezocht: