Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Marieke Poels - WaarBenJij.nu

Brisbane and Noosa

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Juli 2014 | Australië, Noosa Heads

Dag lieve mensen! Het is weer tijd voor een blogje. Waar zijn we gebleven.. Ohja Brisbane! Ik kan niet heeel veel over de stad vertellen want ik heb me er totaal niet in verdiept, het is een niet zo boeiende stad namelijk. Zeker als je het vergelijkt met alle andere prachtige plaatsen. Ik ben er maar 2 nachten gebleven zodat ik naar de lone pine sanctuary kon! Samen met twee engelse meisjes ben ik de koala's gaan knuffelen! Wat een geweldige ervaring was dat. Ze zijn best zwaar en die klauwen zijn best scherp maar oh wat zijn ze schattig! Die van mij zat lekker zn blaadje te eten terwijl hij me hugde. Er waren ook veel baby koala's, tazmanian devil, dingo's, huuuuge kangeroes en natuurlijk de one and only: het vogelbekdier! Het is een chubby bever met een eenden bek haha. Echt heel nice om dat unieke dier te zien. Helaas staan al mn foto's en filmpjes verder op mn camera dus die komen jullie maar kijken als ik terug ben.

Nu ben ik in Noosa en verblijf ik in een prachtige Queenslander die op de weerelderfgoedlijst staat en vanaf hier kan ik rollend naar het strand. Mn eerste nacht in Noosa zat ik in een andere hostel maar dat was categorie gillend naar huis. Er was een raam boven mn bed (!) wat niet dicht kon.. Bedenk dat ik nu in Queensland zit met veel slangen en spinnen.. Bijna niet geslapen dus. Deze hostel is prachtig en vanaf de veranda zie je allemaal mooie gekleurde vogels. Overdag ben ik hier voornamelijk op het strand te vinden. Gister lag ik met Ann op een afgelegen strandje en ineena stond er een vos naast ons. Hij keek wat hongerig maar verdween al snel. We hebben ook een relaxe biosavond gehad, met een groep zijn we naar 22jumpstreet gegaan.

Vandaag samen met Jessica gaan kanoen in de Noosa everglades. Er zijn er twee in de wereld dus was een mooie ervaring. Het water is zo donker dat het lijkt alsof je op een spiegel vaart. Het is maar goed dat je niks ziet in het water want er leven veel bullsharks.. I know ik ben een lefgozer! Haha. Wij jonge blommen waren de enige die heen en terug zijn gevaren. Prachtige natuur om je heen en die stilte was ook echt genieten. Ik zal zo de foto's van de everglades uploaden. Ik blijf nog een dag in Noosa en daarba zal ik naar Rainbow Beach vertrekken om 3 dagen te kamperen tussen de dingo's op fraser island.

Ps. Dankjewel voor alle leuke reacties! Ik heb de tijd van mn leven hier en blijf er zeker van genieten.

  • 10 Juli 2014 - 11:06

    Eline:

    Wauw schat wat klinkt het super allemaal!! Zo benieuwd naar de foto's!
    Hoelaat en wanneer land je precies? Dan zet ik die alvast in m'n agenda haha!
    Genieten schat!! Hier is het zoals altijd hetzelfde dus vooral heel veel genieten daar!
    Xxxxx

  • 13 Juli 2014 - 02:55

    Marieke:

    Ik land 7 augustus om 20.00 op schiphol! :D btw guys mn telefoon is kapoet, ga wel op zoek naar een nieuwe na fraser.. maar emailen is handiger voor nu. xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Marieke

Actief sinds 27 Mei 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 5858

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 07 Augustus 2014

East Coast Australia

Landen bezocht: